Metody nauczania - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
m
Linia 38: Linia 38:
  
 
*[http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2007/2-3/070211.htm Metoda WebQuest w pracy bibliotekarza szkolnego / Sebastian Dawid Kotuła] ''Tekst zawiera główne założenia metody WebQuest oraz znaczenie wykorzystania tej metody przez nauczycieli-bibliotekarzy. Tekst dostępny w czasopiśmie elektronicznym Warsztaty Bibliotekarskie nr 2/3 z 2007 r.''
 
*[http://www.pedagogiczna.edu.pl/warsztat/2007/2-3/070211.htm Metoda WebQuest w pracy bibliotekarza szkolnego / Sebastian Dawid Kotuła] ''Tekst zawiera główne założenia metody WebQuest oraz znaczenie wykorzystania tej metody przez nauczycieli-bibliotekarzy. Tekst dostępny w czasopiśmie elektronicznym Warsztaty Bibliotekarskie nr 2/3 z 2007 r.''
 
*[http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/4303/ Metody aktywizujące / Dorota Redde-Sawczuk] ''Materiał charakteryzuje wybrane metody aktywizujące oraz możliwości ich stosowania. Analiza SWOT, projekt, portfolio, wykład, burza mózgów to niektóre z nich. Publikacja nauczycielska w portalu Interkl@sa.''
 
  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,3557,Rozne,Metody-aktywizujace-i-propozycja-ich-wykorzystania-na-lekcjach-jezyka-polskiego-w-szkole-sredniej Metody aktywizujące i propozycja ich wykorzystania na lekcjach języka polskiego w szkole średniej / Oprac. Joanna Świędrych] ''Pozytywne strony zastosowania wybranych metod aktywizujących na etapie nauczania języka polskiego w szkole średniej. Opis metod i ich zastosowanie w sytuacjach edukacyjnych.''  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,3557,Rozne,Metody-aktywizujace-i-propozycja-ich-wykorzystania-na-lekcjach-jezyka-polskiego-w-szkole-sredniej Metody aktywizujące i propozycja ich wykorzystania na lekcjach języka polskiego w szkole średniej / Oprac. Joanna Świędrych] ''Pozytywne strony zastosowania wybranych metod aktywizujących na etapie nauczania języka polskiego w szkole średniej. Opis metod i ich zastosowanie w sytuacjach edukacyjnych.''  

Wersja z 13:57, 9 wrz 2022


Portale, serwisy, fora

  • Wszystko o metodzie WebQuest Serwis poświęcony całościowemu zaprezentowaniu metody WebQuest'u. Zawiera informacje na temat czym jest metoda, jak konstruować projekty dla uczniów, dlaczego warto korzystać z WebQuest'u w pracy z uczniami, narzędzia do tworzenia WebQuest'u, linki do stron traktujących o metodzie, tematy. Ponadto serwis zawiera przykłady gotowych WebQuest'ów wraz z oceną oraz podstawowe błędy jakie mogą wystąpić podczas tworzenia projektów WebQuest.


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Metody nauczania wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia

  • Metody nauczania - metodyka nauczania informatyki / G. Gregorczyk, M. Rostkowska Metody stosowane w nauczaniu informatyki - w prezentacji określono : czynniki mające wpływ na wybór metody, jakie metody stosować podczas realizacji określonych zagadnień na lekcji informatyki. Przedstawiono klasyfikację metod nauczania Realizacja zajęć metodą projektów - przedstawienie przeprowadzonych projektów interdyscyplinarnych.


Artykuły

  • Aktywne metody nauczania / Elżbieta Goetz Publikacja nauczycielska na stronie domowej Zespołu Szkół Plastycznych w Gdyni. Zawiera przykłady metod aktywnych do stosowania w pracy z młodzieżą gimnazjalną.
  • Metoda dobrego startu / Marta Bogdanowicz Metoda dobrego startu oznacza stymulowanie rozwoju psychomotorycznego i rehabilitację psychomotoryczną dziecka. Tekst zawiera scenariusz zajęć prowadzony wg założeń MDS. Tekst dostępny na stronie Ściąga.pl.
  • Metody nauczania - dydaktyka Ogólne informacje na temat wybranych metod: pogadanka, wykład, dyskusja kierowana, kierowanie obserwacją, kierowanie nabywaniem umiejętności praktycznych. Publikacje umieszczone na stronie portalu Wykłady.org.
  • S. Suzuki - alternatywna metoda nauczania gry na skrzypcach / Katarzyna Cichońska Przedstawienie metoda S. Suzuki - jest to metoda adaptowana do procesu nauki gry na skrzypcach i innych instrumentach, przeznaczona dla dzieci od lat trzech, której głównymi elementami są między innymi codzienne słuchanie nagrań z prostymi utworami jakie dziecko ma opanować oraz lekcje indywidualne i grupowe. Elementy metody.



Dostępność sprawdzono: 07 czerwca 2022 r.