Życzliwość bez wątpienia odgrywa bardzo ważną rolę w codziennym życiu każdego człowieka. Przychylne nastawienie do świata, uśmiech, miłe słowo, uprzejmy gest, potrafią wprowadzić w dobry nastrój oraz sprawić, że ludziom wokół lepiej się żyje. Zapraszamy uczniów klas IV- V na zajęcia, w których zastanowimy się nad pojęciem życzliwości, znaczeniem życzliwości w życiu człowieka, a poprzez różne zadania będziemy rozwijać umiejętności współpracy.
Zaprojektujemy plakat promujący Życzliwość, stworzymy listę życzliwych zachowań, zastanowimy się co znaczy Człowiek jest tyle wart, ile czyni dobrego, zobaczymy co się stanie, jeśli zachowamy się …..życzliwie lub nieżyczliwie ( to my dokonujemy wyboru jakimi ludźmi jesteśmy). Życzliwość jest zawsze modna, dlatego zapraszamy na zajęcia upowszechniające życzliwość jako filar współżycia społecznego.
Cel ogólny lekcji
- kształtowanie u dzieci postaw prospołecznych
- dostrzeganie znaczenia życzliwości w życiu człowieka
- rozwijanie umiejętności współpracy
- budowanie pozytywnego stosunku do siebie
Cele operacyjne lekcji (szczegółowe)
Po zajęciach uczeń powinien:
- poznać znaczenie określenia życzliwość;
- wie jak ważne i potrzebne jest każdemu człowiekowi okazywanie życzliwości;
- wie, jak powinien się zachowywać, by zyskać miano życzliwego;
- uczy się wyrozumiałości i postawy empatycznej;
Czas trwania zajęć
Planowany czas przebiegu zajęć 45 minut.
Poziom edukacyjny
10-12 latki