Ty też jesteś w chmurze...choć być może o tym jeszcze nie wiesz. Jeśli masz popularne konto Gmail - możesz korzystać z chmury. A może korzystasz z darmowych aplikacji polegających na udostępnieniu swoich zasobów innym?
Na pewno wielokrotnie spotkałeś się z pojęciem "praca w chmurze". Jak rozumiesz to określenie? Co sądzisz o trzymaniu większości swoich elektronicznych zasobów (dokumenty tekstowe, prezentacje, filmy, zdjęcia) w innej lokalizacji niż Twój komputer? Jak przyjęliby czytelnicy, uczniowie i inni nauczyciele sytuację, gdybyś zaproponował wspólną pracę na udostępnianych sobie nawzajem dokumentach lub tworzenie wspólnych zasobów?
Cele szkolenia:
- poznanie łatwych aplikacji do gromadzenia i udostępniania różnego rodzaju zasobów internetowych,
- tworzenie materiałów informacyjnych czy edukacyjnych z wykorzystaniem "chmury" jako nowoczesnej metody zastosowania TIK w procesie nauczania jak i pracy bibliotekarza.
Omawiane treści:
- gromadzenie zasobów i ich udostępnianie na przykładzie Symbaloo, Pocket - demonstracja i praca w wybranym programie,
- współpraca w chmurze, zarządzanie (zasobami lub projektem) - Trello i Todoist - demonstracja i praca w programie,
- wykorzystanie usług OneNote, Forms (Microsoft Office),
- współpraca i udostępnianie materiałów w GoogleDrive: Jamboard oraz Moje mapy.
Forma szkolenia:
- online: wykład z prezentacją, praca w wybranych programach (po założeniu konta), dyskusja na czacie, wykorzystanie narzędzi platformy do pracy zdalnej
przewidywany czas zajęć: 2 godz. 15 min.
- stacjonarna: wykład z prezentacją, ćwiczenia przy komputerach
przewidywany czas zajęć: 3 godz.
Wskazane założenie konta w programach:
- Trello - https://trello.com/pl
- Symbaloo - https://www.symbaloo.com/
Kontakt: Beata Malentowicz
e-mail:
tel.: 71 3772819