logo WEBowa

Baner Jednostki Oświatowej Samorządu Województwa Dolnosląskiego

dolnyslask 25lat

  • Cele zajęć:
    - zapoznanie uczniów z historią książki i pisma od początków cywilizacji do współczesności
  • Zakładane kompetencje uczniów:
    - uczeń poznaje etapy rozwoju pisma na przestrzeni wieków,

    - uczeń rozpoznaje formy książki na przestrzeni dziejów,

    - uczeń opisuje rodzaje materiału, z którego wykonane były karty książek,

    - uczeń potrafi wskazać różnice między książką rękopiśmienną a drukowaną,

    - po lekcji uczeń potrafi wyjaśnić pojęcia: "pismo klinowe", "hieroglify", "papirus", "skryba", "pergamin", palimpsest", "inicjał", "iluminacja", "książka rękopiśmienna".

  • Formy zajęć
    - słowna - rozmowa kierowana
    - praktyczna - ćwiczenia na tablicy interaktywnej
    - pokazowa - prezentacja multimedialna
  • Adresat zajęć: uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
  • Miejsce: sala dydaktyczna w DBP we Wrocławiu
  • Czas trwania: 45 minut
  • Termin 
    - dni: poniedziałek - piątek
    - godzina: do ustalenia z nauczycielem
 
Podstawa programowa:
Uczeń na II etapie edukacyjnym (klasy IV-VI) „wyjaśnia znaczenie wynalazku pisma dla wspólnoty ludzkiej” (Podstawa programowa… 2012, s. 40).
 
Kontakt: Beata Malentowicz
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 71 3772819